Insikter: Kostnadstrend

Digital Byrå

Insikten Kostnadstrend visar hur företagets utgifter förändras över tid genom att jämföra olika perioder.

  • Du kan välja att visa Senaste två räkenskapsåren eller Rullande 12 månader.

  • Om du väljer Rullande 12 månader, kan du dessutom specificera en slutperiod för analysen.

  • Informationen kan enkelt delas med din klient,  eller användas som underlag för att lämna feedback direkt i systemet.

Kostnadsdimensioner

Kopiera länk hit

Här visas olika anledningar till varför kostnaderna har ökat eller minskat. Om man har fått nya, återkommande eller avslutade utgifter. Det går även att välja om man vill utgå från Kostnadsförändringar, eller vilka bokföringskonto som har de största förändringarna. Viktigt att tänka på är att om till exempel ett företag ändrar namn, kan detta påverka om något klassas som en ny, återkommande eller avslutad kostnad.

Man får också fram kostnader med störst förändring visuellt.

Det går också bra att stryka över kontona, för att fokusera mer på ett specifikt konto.

För de som önskar, finns det också textbaserad information

Dokumentation

Kopiera länk hit

Längst ner på sidan, kan man välja att lägga in kommentarer gällande trenderna. Dessa är sedan synliga, (Byråer och redovisningskonsulter), som också har tillgång till Kostnadstrender.

Dela insikten

Kopiera länk hit

Högst upp till höger finns också möjlighet att Dela insikten. När du klickar på knappen Dela, öppnas ett nytt fönster upp med de personer som har möjlighet att få tillgång till insikten. För att en person skall dyka upp i listan, behöver de ligga upplagda som en användare med tillgång till Rapporter - Bokföring. Hur du gör för att lägga till en användare kan du läsa mer om här: Administrera användare

Klicka på Kopiera länk.

När du gör detta, får du upp en ruta i övre högra hörnet. Denna berättar att en länk har blivit kopierad. Denna länk kan du sedan skicka till den användare som du vill ska få tillgång till Insikten.