Användarstöd
Hantera fakturor där åtgärd krävs
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Klienthanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
I vissa fall kan de fakturor som du skickat med Fakturaservice kräva hantering av dig. Det kan till exempel uppstå när din kund saknar organisationsnummer eller har en felaktig adress.
När detta händer får du en notis i systemet om att åtgärd krävs på fakturan. Klickar du på notisen får du upp en ruta för att utföra åtgärden. Du kan även leta upp fakturan och hantera åtgärden genom att klicka på domarklubban.
I vissa fall kan fakturan vara pausad utan att du själv har möjlighet att lösa problemet direkt i Fortnox. Det kan vara fakturor som pausats av supporten och exempelvis om din kund har bestridit fakturan. Om så är fallet kan fakturan inte drivas vidare.
Läs mer om bestridande här: Bestridande av faktura - Fakturaservice
De olika åtgärderna du kan lösa direkt i Fortnox är:
- Felaktig adress på faktura (om påminnelse går i retur)
- Kundtyp, organisationsnummer eller personnummer saknas (inför inkassokrav)
- Avgör vilken adress som är aktuell inför inkassokrav (om dina kunduppgifter inte är samma som i allmänna register)
- Få hjälp med indrivning (om fakturan inte blir betald trots inkassokrav)