Tilläggsbeställning
Hantera Fortnox
I denna artikel beskriver vi hur du går tillväga för att genomföra en tilläggsbeställning av ett nytt program eller fler programlicenser till befintliga program i ditt abonnemang.
För att genomföra en tilläggsbeställning i ditt abonnemang behöver du vara systemadministratör. Här kan du läsa mer om hur behörigheten tilldelas samt dess innebörd: Vad är programadminstratör och systemadministratör
En tilläggsbeställning kan både vara av ett nytt program du inte använder idag men det kan även vara för fler programlicenser till ett befintligt program.
För att genomföra en tilläggsbeställning klickar du på företagsnamnet, i inloggat läge, och väljer alternativet Administrera användare.
Klicka sedan på Beställ program uppe till höger.
Ange därefter vilka programlicenser du önskar beställa till genom att klicka på Lägg till längst ut till höger för varje program. Därefter klickar du på Fortsätt med köp och sedan bekräftar du ditt köp så att det genomförs.
När köpet är genomfört kommer du till en vy där du direkt kan tilldela programmet till den användare som ska använda det, genom att ange användaren och sedan klicka på Tilldela licenser.
Ifall du önskar att tilldela tilläggsbeställningen vid ett senare tillfälle klickar du på Hoppa över. Läs mer här för att se hur det går till att tilldela programmet senare: Tilldela licens till användare/konsult