Användarstöd
Inställningar - Digitalt lönebesked
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbeta ihop med dina anställda › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalender › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Enkel Lön › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Allmänt - Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Hantera Fortnox
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
- Fortnox Företagskort
- Fortnox Koncern
- Fortnox Personalattest
För att kunna skicka ett lönebesked digitalt så behöver den anställde ha ett personnummer och e-post ifyllt på personalkortet samt att Digitalt är valt som Typ av lönebesked under Register - Personal - Personalinformation. Du kan läsa mer om inställningen i Typ av lönebesked.
Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked
När du skickar lönebeskeden digitalt till de anställda så används den e-post som finns på avsändarens inloggningsuppgifter samt företagets namn. Här kan du även fylla i namn och telefonnummer till den som är kontaktperson hos er vid frågor kring de anställdas löner och lönebesked. För att ändra inställningar på avsändaren så gör du det under Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked.
Namn - motsvarar arbetsgivarens företagsnamn
E-post - är den avsändare ni vill ha för ert mejl och som de anställda kan mejla till vid frågor. Här är det den e-post som finns på avsändarens inloggningsuppgifter som är förifyllt.
Titel - är den kontaktperson som ska stå i hälsningen
Telefon - är det nummer som de anställda kan ringa till vid frågor
I kommande bild ser ni hur de fält ni har fyllt i under Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked presenteras i det mejl som skickas till de anställda. Se bild ovan för att jämföra.