Dela denna artikel

Inställningar - Kostnadsställen

Offert & Order

I denna artikel går vi igenom de olika inställningarna för Kostnadsställen för Offert och Order.

Använd kostnadsställen för att kunna koppla intäkter och kostnader till en viss enhet/avdelning på ditt företag. Aktivera kostnadsställen under inställningarna som du hittar uppe i högra hörnet.

Klicka på Offert/Order - Kostnadsställen och välj JA under Aktivera stöd för kostnadsställe.

Vill du att markören ska stanna i fältet för kostnadsställe när du skapar en faktura och använder dig av tabbtangenten eller entertangenten väljer du JA under Låt kostnadsställe ingå vid tabb-/enterinmatning. Avsluta med att Spara.

När du aktiverat stöd för kostnadsställe går du till Register - Kostnadsställen och lägger upp de kostnadsställen du vill använda dig av.

Läs mer här: Skapa kostnadsställe

Fick du den hjälp du sökte?