Företag i Fortnox Bolagshanterare

Bolagshanterare

Upptäck fördelarna med att använda Fortnox Bolagshanterare för att effektivisera hanteringen av ditt företags administration och ekonomi.

Det finns två sätt att lägga till företag i Fortnox Bolagshanterare. Här beskriver vi hur det går till både när du ska koppla företag som redan har abonnemang hos Fortnox, samt lägga till nya företag som inte har abonnemang hos Fortnox.

Koppla företag som redan har abonnemang hos Fortnox

Kopiera länk hit

Har du ett eller flera företag som redan har ett abonnemang hos Fortnox, kan vi hjälpa dig att koppla samman dessa med Fortnox Bolagshanterare. Blankett för sammankoppling hittar du här: Sammankoppling Bolagshanteraren‍

Blanketten skickas sedan till kopplingar@fortnox.se

Om du har kopplat företag med befintliga abonnemang hos Fortnox, så ska de befintliga licenserna sägas upp. Detta är för att ingenting ska bli dubbelfakturerat. Om du redan har betalat en faktura på befintliga abonnemang så krediterar vi inte.

Lägg till företag i Fortnox Bolagshanterare

Kopiera länk hit

För att lägga till nya företag i Fortnox Bolagshanterare så går du till Bolagshanteraren och klickar sedan på Lägg till företag.

Du får då gå igenom en guide där du skapar ett nytt abonnemang för företaget som är kopplat till Fortnox Bolagshanterare.

När du gått igenom guiden behöver du aktivera företaget genom att klicka på Aktivera i listan av företag.

Att hantera för varje företag

Kopiera länk hit

För varje företag visas det nu om det finns några kund- eller leverantörsfakturor att hantera. Finns det något att hantera klickar man sig vidare på respektive rad för att arbeta med det valde dokumentet.

Endast de företag som den aktuella användaren har behörighet till kommer att visas i listan och för de produkter användaren har behörighet för i respektive företag.

Det krävs inga speciella inställningar för att det som behövs hanteras ska visas i listan. Allt sker automatiskt baserat på aktiviteten i respektive företag. Listan visar de företag med saker att hantera överst, sedan visas de företag som behöver aktiveras och efter dem visas resterande företag.

Hantera kundfaktura - Visas när fakturan är påbörjad med inte skickad. Samt när fakturan förfallit och man behöver skicka en påminnelse.

Hantera leverantörsfaktura - Visas när fakturan kräver attestering, när fakturan är tolkad samt när fakturan behöver betalas.

Fick du den hjälp du sökte?