Fortnox Support
Hantera Fortnox
Under frågetecknet, längst upp till höger i programmet, hittar du Fortnox support där du kan få svar på dina frågor, ta kontakt med supportagenter och läsa dina tidigare ärenden.
I denna artikel går vi igenom olika inställningar och ge tips på hur du får ut mest av din upplevelse.
Byt sida
När du klickat på frågetecknet öppnas en ruta upp. Högst upp i denna ruta, direkt under frågetecknet, finns tre olika alternativ.
Klickar du på symbolen till vänster, flyttas hela fönstret till andra sidan av skärmen. Klickar du igen, flyttas bilden tillbaka.
Pinna hjälpen
Om du istället klickar på bilden som liknas en nål, lägger sig supportfönstret bredvid, så att det inte täcker delar av programmet.
Minska/Öka bredd
Det går även bra att ändra storleken på fönstret, utefter dina önskemål
Genom att klicka och hålla fast i kanten av supportfönstret kan du öka och minska bredden genom att flytta muspekaren i sidled.
Självservice
För att göra en sökning skriver du i rutan som finns längst ner i fönstret. Tänk på att beskriva tydligt vad det är du vill göra. Till exempel, “Jag vill skapa en leverantörsfaktura”. Därefter får du ett svar presenterat.
Tänk på att det går bra att ställa följdfrågor till programmet, om du känner att du inte fick ut den informationen du sökte.
Sparade artiklar
Du får också med länkar som är relaterade till det svar du har fått, där du kan välja att läsa vidare i artikelformat.
Artikeln öppnas då upp i fönstret. Tillsammans med artikeln, får du också upp en meny till vänster om texten.
X - Stänger artikeln
Pil - Tar dig ett steg tillbaka.
Bokmärket - Lägger till den i Sparade artiklar
Pil snett åt höger - Öppnar upp artikeln i en ny flik
Länken - kopierar länken
Kontakt med support
Är du i behov av att få kontakt med supporten, klickar du på knappen “Kontakta oss” längst ner i supportfönstret. Under ordinarie öppettider erbjuder vi kontakt via chatt, mejl och telefon.
När du klickar på Kontakta oss-knappen, får du information om våra öppettider.
Om du inte redan beskrivit ditt problem
Om du inte redan har beskrivit ditt problem blir du instruerad att göra detta innan vi kan visa vilka kontaktvägar som är aktuella och rekommenderade för ditt problem.
Efter att du klickat på Gå vidare, erbjuds du först en lösning på problemet. Därefter kan du välja tillgängliga kontaktvägar.
Om du redan har beskrivit ditt problem
Har du redan beskrivit ditt problem eller skrivit en fråga under Kontakta oss, erbjuds du direkt de tillgängliga kontaktvägarna baserat på din senaste fråga.
Chatta med supportagent
Under våra öppettider, när vi har supportmedarbetare på plats, använder du knappen Chatta med supportagent för att ta kontakt via chatten..
För att avsluta aktuell chatt klickar du på krysset bredvid Pågående chatt.
Bli uppringd
Behöver du komma i kontakt med oss via telefon väljer du Bli uppringd.
Beskriv ditt ärende så utförligt du kan och kontrollera så att dina kontaktuppgifter stämmer. Konversationen du har haft med den digitala assistenten sparas, så att vi kan läsa detta innan vi ringer upp dig.
Du kan också göra ett tillägg om det är något mer du vill berätta. Det går också bra att kompensera med filer om detta behövs.
Vi återkommer till dig så fort vi kan!
Skicka mejl
Du kan också välja att Skicka mejl. Beskriv ditt ärende så utförligt du kan och kontrollera så att dina kontaktuppgifter stämmer.
Konversationen du har haft med den digitala assistenten sparas, så att vi kan läsa detta innan svarar dig i mejlet. Du kan också göra ett tillägg om det är något mer du vill berätta. Det går också bra att kompensera med filer om detta behövs.
Vi återkommer till dig så fort vi kan!
Plustecknet och Glödlampan
Plustecknet ger dig möjlighet att påbörja en ny chat. Kan vara värdefullt om du har ställt många frågor, och märker att systemet har svårt att svara på ett tydligt sätt.
Glödlampan ger dig tips och inställningar på vad som är bra att tänka på när man ställer frågor.
Supportinloggning och abonnemangsnummer
Längst ner finns reglaget som aktiverar supportinloggningen. När reglaget är skjutet till höger och är grönt är supportinloggningen aktiverad.
Genom att aktivera supportinloggningen låser du upp ditt program för vår supportavdelning. Det innebär att vi, när du behöver hjälp, kommer åt ditt program med samma behörigheter som du (eller den användare som har aktiverat supportinloggningen) och ser samma uppgifter som du i programmet.
Givetvis öppnar du inte upp ditt program för någon annan än personal på Fortnox när du aktiverar supportinloggningen. För att inaktivera den klickar du på reglaget för supportinloggningen igen så att den skjuts till vänster och blir grå.
Du hittar även ditt abonnemangsnummer här.