Dela denna artikel

Inställningar - Digitalt lönebesked

Lön

Här beskriver vi vilka inställningar du behöver göra för att kunna skicka lönebesked digitalt till de anställda.

För att kunna skicka ett lönebesked digitalt så behöver den anställde ha ett personnummer och e-post ifyllt på personalkortet samt att Digitalt är valt som Typ av lönebesked under Register - Personal - Personalinformation. Du kan läsa mer om inställningen i Typ av lönebesked .‍ 

Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked

När du skickar lönebeskeden digitalt till de anställda så används den e-post som finns på avsändarens inloggningsuppgifter samt företagets namn. Här kan du även fylla i namn och telefonnummer till den som är kontaktperson hos er vid frågor kring de anställdas löner och lönebesked. För att ändra inställningar på avsändaren så gör du det under Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked

Namn - motsvarar arbetsgivarens företagsnamn
E-post - är den avsändare ni vill ha för ert mejl och som de anställda kan mejla till vid frågor. Här är det den e-post som finns på avsändarens inloggningsuppgifter som är förifyllt.
Titel - är den kontaktperson som ska stå i hälsningen
Telefon - är det nummer som de anställda kan ringa till vid frågor

I kommande bild ser ni hur de fält ni har fyllt i under Inställningar - Lön - Digitalt lönebesked presenteras i det mejl som skickas till de anställda. Se bild ovan för att jämföra. 

Fick du den hjälp du sökte?