Dela denna artikel

Gratis och automatisk adresshämtning

Fakturering

Upptäck hur du enkelt och kostnadsfritt kan hämta adresser automatiskt för att effektivisera ditt arbete.

I kundregistret har du möjlighet att hämta uppgifter om privatpersoner och företag. Kundens adressuppgifter hämtas från Bolagsverkets och Skatteverkets register. Det enda du behöver är din kunds personnummer eller organisationsnummer.

Den automatiska adresshämtningen är gratis och gör det enkelt att lägga upp kunder snabbt och med rätt uppgifter.

Företagskund
När du lägger upp en ny kund räcker det att du fyller i kundens organisationsnummer och klickar på entertangenten. Då kommer kundens uppgifter att fyllas i automatiskt.

Om du inte har din kunds organisationsnummer kan du istället klicka på Hämta kunduppgifter för att söka fram kunden genom namn eller adressuppgifter.

Privatkund
För att hämta uppgifter om en privatperson behöver du först aktivera tjänsten Kreditupplysning och skapa ett konto hos vår samarbetspartner Creditsafe som tillhandahåller person- och företagsuppgifter samt tar kreditupplysningar åt oss.

För att aktivera tjänsten och skapa ett konto gör du enligt nedan:

1.Gå in på kunden och klicka på Kreditupplysning uppe till höger.

2. Klicka på Köp i rutan för Kreditupplysning (inget köp genereras).

3. I rutan som öppnas skriver du in dina uppgifter och klickar på Aktivera.

4. Du får ett mejl från Creditsafe med information, följ stegen för att aktivera tjänsten.

När det är klart så hämtar du uppgifter om privatkunder på samma sätt som företagskunder, genom att fylla i personnumret och klicka på enter-tangenten.

Fick du den hjälp du sökte?