Användarstöd
Aktivera Lön Personlig
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalendarium › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Lön Mini › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Övrigt ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
Lön Personlig är en tjänst som gör att de anställda kan registrera sina tider eller frånvaro på webben eller via Fortnox app. För aktuella priser läs mer på vår hemsida.
För att aktivera Lön Personlig på en anställd så behöver ni ha licenser för det antal användare ni ska lägga till Lön Personlig på. Saknar ni licenser kan den som är systemadministratör lägga till licenser under Administrera användare.
Aktiveringen görs enklast under Register - Personal - Personalinformation genom att klicka på Ja längst ner till höger på Använder Lön Personlig.
Klicka även Ja på Använd klarmarkera i kalendariet om du vill att den anställde ska klarmarkera när deras registreringar är klara. Använder ni er av attest i kalendariet så måste dagarna klarmarkeras innan dom kan attesteras.
I samband med aktiveringen av Lön Personlig via personalregistret så skapas den anställde som användare under Administrera användare och det skickas ut inloggningsuppgifter och information via e-post.
Du kan även lägga till användare manuellt och tilldela behörighet till Lön Personlig under Administrera användare.
Följande inställningar påverkar användare av Lön Personlig
Under Inställningar - Lön - Lön Personlig kan ni styra om användare av Lön personlig ska kunna göra registreringar på dagar som redan är överförda till lönekörning.
Under Register - Avtal för löner kan ni på avtalet styra om användare av Lön personlig och som är knutna till de olika avtalen enbart ska kunna registrera uttag av semester som Heldag eller om ert kollektivavtal ger möjlighet att ta ut timsemester.
Endast hela semesterdagar
Sätt Ja för att registrerad semesterfrånvaro som görs av användare via Lön personlig automatiskt ska bli Heldag. Ni som har kollektivavtal där timsemester är möjligt ska ha Nej på denna inställning för att man ska kunna registrera semester i timmar i Lön personlig.