Användarstöd
Skillnaden mellan Avtalsfakturering och Återkommande fakturering
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbeta ihop med dina anställda › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalender › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Enkel Lön › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Allmänt - Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Hantera Fortnox
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Resa
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
- Fortnox Företagskort
- Fortnox Koncern
- Fortnox Personalattest
-
Fortnox Rapport & Analys
FAQ - Rapport & Analys › SIE-Filer - Rapport & Analys › Affärsområden - Rapport & Analys › Allmänt om ekonomi - Rapport & Analys › Budget - Rapport & Analys › Formler - Rapport & Analys › Grafer - Rapport & Analys › KPI - Rapport & Analys › Rapporter - Rapport & Analys › Snabbguider - Rapport & Analys › Tabeller - Rapport & Analys ›
Avtalsfakturering
- Inte möjligt att massuppdatera avtalet utan det behöver hanteras manuellt.
- Ingen möjlighet till att kunna skapa och skicka fakturor automatiskt.
- Det finns mallar som man kan skapa och sedan göra sina avtal utifrån.
- Det går inte att massuppdatera sina avtal
- Ändringar i artikelregistret slår inte igenom på redan skapade avtal
Här kan du läsa mer om avtalsfakturering: Skapa avtalsfaktura
Återkommande
- Fakturan kan skickas automatiskt från programmet.
- Möjligt att massuppdatera underlaget i återkommande till exempel uppdatera ändringar i artikelregistret till underlaget.
- Möjligt att kunna göra avvikelse på en specifik faktura genom att lägga till en rad i underlaget.
- Går att kopiera underlagen för återkommande i listvyn över återkommande.
- Fungerar inte med behörigheten Enkel fakturering.
- Finns i dagsläget inga avtalsmallar att skapa sitt underlag från likt avtalsfaktureringen.
- Inget stöd för andra valutor än SEK.
- Inget stöd för husarbete.
- Inget stöd för fakturatjänster.
Här kan du läsa mer om återkommande fakturering: Återkommande fakturering
Exempel på när du kan använda dig av återkommande
- När du har återkommande fakturor, kan till exempel vara i form av hyror, abonnemang eller prenumerationer.
- I fastighetsbranschen kan man behöva hoppa över att skapa fakturor över vissa perioder. Det kan till exempel vara för studenter under sommarmånaderna, då kan man använda sig av återkommande fakturering och till exempel använda vår funktion att kunna hoppa över fakturor och då välja att det endast är en kundfaktura eller alltid den här fakturaperioden alla kommande år.
- Ett annat exempel på när man kan använda sig av återkommande fakturering kan vara om man regelbundet skickar fakturor och man en månad behöver fakturera något som avviker från det vanliga. Det kan till exempel vara en redovisningsbyrå som gör en avvikelse i en återkommande faktura för att fakturera för ett bokslut en specifik månad.
Observera: Om avtalsfaktureringen aldrig varit aktiverad i abonnemanget finns inte den funktionen, utan endast Återkommande.