Användarstöd
Skicka in rapporter
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalendarium › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Lön Mini › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Övrigt ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
- Fortnox Företagskort
Här beskriver vi hur du som användare i Kvitto & Resa skickar in dina utlägg till administratören, både via appen och via webben.
Här kan du läsa om hur du Registrerar utlägg/reseräkningar i appen:
Registrera utlägg/reseräkningar i app
Eller på webben:
Registrera utlägg/reseräkningar på webben Kvitto & Resa
Skicka in utlägg i app
Efter att du registrerat och sparat ett flertal utlägg under en viss tidsperiod eller också under en viss aktivitet (ex. ett intervall på en månad eller under en tjänsteresa) är det dags att skicka in dina utlägg. I exemplet enligt bilden nedan ser du att vi har två pågående utlägg sparade men som ännu inte skickats in till arbetsgivaren.
Klicka på Plustecknet längst ner.
Välj Skapa utläggsrapport.
Fyll i rapportinformation och klicka i de utlägg som ska ingå i rapporten.
Klicka på Förhandsgranska för att få upp en förhandsvisning av rapporten där du kan kontrollera att all information och alla bilder är korrekta. Klickar du istället på Spara så sparas rapporten på Översikt under Ej inskickade rapporter.
Vill du skicka in rapporten så klickar du på Skicka rapport. Rapporten skickas då till uppsatt mottagare för din organisation.
Skicka in utlägg via webben
Efter att du registrerat och sparat ett flertal utlägg under en viss tidsperiod eller också under en viss aktivitet (ex. ett intervall på en månad eller under en tjänsterresa) är det dags att skicka in dina utlägg. I exemplet enligt bilden nedan ser du att vi har två pågående utlägg sparade men som ännu inte skickats in till arbetsgivaren.
Klicka på Plustecknet högst upp till höger på sidan Översikt.
- Välj Skapa utläggsrapport
- Fyll i rapportinformation och klicka i de utlägg som ska ingå i rapporten.
Klicka på Förhandsgranska för att få upp en förhandsvisning av rapporten där du kan kontrollera att all information och alla bilder är korrekta. Klickar du istället på Spara så sparas rapporten på Översikt under Ej inskickade rapporter.
Vill du skicka in rapporten så klickar du på Skicka in. Rapporten skickas då till uppsatt mottagare eller administratör för din organisation.