Användarstöd
Kom igång med Fortnox Klienthanterare
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
Fortnox Klienthanterare är till för dig som är Fortnox Byråpartner. Som redovisningskonsult arbetar du med ett stort antal kunder och i din klienthanterare samlar du alla dina kunder och kan enkelt förflytta dig mellan olika företag. För en redovisningsbyrå eller revisor som ska ha tillgång till flera klienters program underlättar Fortnox Klienthanterare avsevärt.
Fortnox Klienthanterare är personlig. Det innebär att exempelvis olika konsulter på samma redovisningsbyrå kan ha tillgång till samma, delvis samma eller helt olika klienter. Klienthanteraren är helt flexibel i detta avseende.
Du som Fortnox Byråpartner har tillgång till Fortnox Bokföring, Fortnox Fakturering, Fortnox Order samt Fortnox Anläggningsregister. Vill kunden ha eget inlogg för att själv kunna sköta exempelvis sin fakturering och delar av bokföringen så kan man beställa inlogg till kunden, då är det valfritt om ni som byrå eller kunden själv ska betala för de licenserna.
1. Lägg till byråns företagsuppgifter
Börja med att logga in i Fortnox och klicka på Klienthanterare i huvudmenyn.
Företagsuppgifter hittar du under ditt företagsnamn uppe i högra hörnet. Börja med att fylla i ditt organisationsnummer och klicka enter, då hämtas dina företagsuppgifter automatiskt från Bolagsverkets register. Här kan ni även ladda upp er logotyp.
2. Lägg till konsult
Varje konsult behöver en programlicens för Klienthanteraren, du som systemadministratör tilldelar licenser under Administrera användare, som du hittar under ditt företagsnamn uppe till höger.
För att lägga till en ny användare klickar du på knappen Lägg till användare, fyller i uppgifterna och klickar på Spara.
Läs mer här: Lägg till ny konsult i Klienthanteraren
3. Lägg till klient
Nu behöver du lägga till de klienter du ska arbeta med. Det gör du under fliken Klientlista, genom att klicka på knappen Skapa ny. Du får då gå igenom en trestegsguide där du anger klientens uppgifter.
Läs mer här: Lägg till ny klient i klienthanteraren
När du har klienterna i din klientlista klickar du på dem för att logga in och börja arbeta. Givetvis kan ni vara fler än en konsult per klient. Ni kan även ange olika märkningar på de olika företagen för att få en bättre överblick utifrån klientlistan.
Läs mer här: Fortnox Klienthanterare - hjälpavsnitt