Användarstöd
GDPR i Autogiro
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalendarium › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Lön Mini › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Övrigt ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
- Fortnox Företagskort
Registerutdrag
Ett specifikt registerutdrag för autogiro finns ej. Önskas ändå skriva ut ett registerutdrag måste detta skötas manuellt genom alternativt en skärmdump, eller kopiera uppgifterna som önskas.
Radera
Vill du radera en kund i autogiro, görs detta via kundregistret. Raderas en kund i kundregistret anonymiseras den samtidigt i autogiro.
För att radera kund i kundregister:
1. Gå till Register och välj Kunder
2. Markera kunden som önskas raderas
3. Klicka på knappen Radera nere i vänstra hörnet.
Vill du radera medgivande eller betalningsuppdrag måste dessa ha en speciell status. Exempel kan du radera ett medgivande om det inte är ivägskickat.
Observera att det även kan finnas personuppgifter i historiken som bör anonymiseras. I detta fall, kontakta Fortnox.
Ändra
För att ändra uppgifter i medgivande och betalningsuppdrag går du in på önskad, ändrar information i fälten och klickar sedan på Spara.
Observera att du endast kan ändra uppgifter i medgivande och betalningsuppdrag som inte är skickade.
För att ändra information i kunduppgifter ändrar du dessa i kundregistret, vilket gör att uppgifterna även ändras i autogrio.
1. Gå till Register och klicka på Kunder.
2. Klicka på önskad kund.
3. Ändra information i fälten och klicka på Spara längst ner till höger.