Användarstöd
Företagsbrevlådan
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Klienthanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
Vad är Företagsbrevlådan?
Med Fortnox Företagsbrevlåda får du post från myndigheter och andra offentliga aktörer direkt till ditt företag - helt digitalt. Vid den fulla lanseringen kommer du även kunna ta emot digital post från flertalet andra leverantörer.
Hur får jag Företagsbrevlådan?
Företagsbrevlådan lanseras fullt ut under 2023, men redan nu släpper vi den till ett urval av våra befintliga kunder. Är du intresserad kan du ansöka här för att få chansen att testa redan nu: Ansök om Fortnox Företagsbrevlåda
För att registrera Företagsbrevlådan och börja ta emot digital post krävs det att en eller flera firmatecknare (beroende på företagets firmateckningsregler) signerar med BankID. För att använda Företagsbrevlådan och läsa brev krävs inloggning med BankID.
Myndighetspost
Med Fortnox Företagsbrevlåda får du digital post från myndigheter, kommuner och regioner. Exempel på anslutna avsändare är Skatteverket, Bolagsverket och Transportstyrelsen.
Myndighetspost aktiveras i samband med att du registrerar Företagsbrevlådan. Vill du fortsätta att ha brev på papper från en specifik avsändare kan du ställa in detta i inställningarna.
Vill du inaktivera digital myndighetspost kan du göra det via inställningarna. Du kommer fortfarande kunna gå in och läsa dina gamla brev men myndighetspost kommer fortsättningsvis skickas till företaget på papper.
Läs mer om digital post för företag här:
DIGG - Myndigheten för digital förvaltning
Hur vet jag att det kommit ett nytt brev?
Det skickas en notis till din e-post när det inkommit ett nytt brev i Företagsbrevlådan.
Säkerhet
Företagsbrevlådan är kopplad till ditt organisationsnummer med tillhörande firmateckningsregler och åtkomst sker med BankID. Detta ger en högre säkerhet än exempelvis vanlig e-post eller pappersbrev. Breven lagras krypterat och säkert.
Läs mer om säkerhet på Fortnox:
Om Fortnox - Säkerhet