Användarstöd
Kontroll inför inkassokrav
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Klienthanterare
- Fortnox Skolstöd
- Mitt abonnemang och avtal
- Fortnox Administration
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Ordlista
- Fortnox Tips & Trix
- Fortnox Resa
- Webbläsare
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
Om du skickat en faktura med Fakturaservice med automatiska påminnelser, och kunden mot förmodan inte betalar trots att de blivit påminda - då är det dags för inkassokrav. För inkassokrav finns särskilda regler för att säkerställa att de hamnar hos rätt mottagare. Därför görs en extra kontroll av din kunds uppgifter innan inkassokravet skickas.
Kundens organisations- eller personnummer på fakturan och den kundtyp du valt i kundregistret används för att hitta namn- och adressuppgifter i allmänna register. Skulle dessa inte vara samma som på fakturan, får du en notifiering om att avgöra vart inkassokravet ska skickas.
Skulle du upptäcka att kundtyp eller organisations- eller personnummer är fel, kan du också välja att uppdatera informationen för att göra en ny sökning.
När du bekräftat rätt adress, skickas inkassokravet dit.