US English (US)
SE Swedish
  • Gå till fortnox.se
Swedish
US English (US)
SE Swedish
  • Hem
  • Fortnox Administration
  • Administration
  • Fortnox Support
Användarstöd

Fortnox Support

Contact us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Fortnox Bokföring
    Bokföring › Bokföring Attest & Läs › Verifikationer › Moms › Kontoplan › Periodisering › SIE-filer › Projekt › Rapporter & behandlingshistorik › Leverantörsfakturor › Dagskassa › Leverantörsregister › Leverantörsfakturaattest › Övrigt › Inställningar › Bokföring från kontoutdrag ›
  • Fortnox Fakturering
    Hantering › Fortnox app › E-faktura › Husarbete › Inbetalning › Register › Import & Export › Utskriftsmallar › Rapporter › Inställningar › Övrigt › Fakturering mini ›
  • Faktura- & betaltjänster
    Sälja fakturor › Fakturaservice › Påminnelseservice › Betalservice › Kontoutdrag › Inställningar ›
  • Fortnox Lön
    Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
  • Fortnox Offert & Order
    Offert › Order › Gemensamt › Inställningar ›
  • Fortnox Digital byrå
    Uppdrag och Aktiviteter › Tjänster › Klienter › Inställningar › Meddelande › Bokslut & Skatt › Frågor och Svar Bokslut & Skatt › Privatpersoner - Klienter ›
  • Fortnox Tid
    Inställningar › Kopplingen Tid-Lön › Registrera tid › Fakturera tid › Övrigt › Fortnox App ›
  • Kvitto & Resa
    Kom igång › Inställningar Administratör › Administratör › Anställd › Kvitto & Resa Plus › Felsökning › Systemdokumentation › Övrigt ›
  • Fortnox Lager
    Inställningar & Rapporter › Inköp › Leveranser & inventering › Strukturartiklar › Övrigt ›
  • Fortnox Anläggningsregister
    Tillgångar › Avskrivning › Inställningar › Övrigt ›
  • Fortnox Arkivplats
    Hantering › Filhantering › Inställningar › Övrigt ›
  • Fortnox Autogiro
    Medgivanden › Betalningsuppdrag › Filhantering › Inställningar ›
  • Fortnox Bolagshanterare
  • Fortnox Klienthanterare
    Klienter › Konsulter ›
  • Fortnox Skolstöd
    Hantering › Inloggning ›
  • Mitt abonnemang och avtal
    Administration › Inloggning › FAQ ›
  • Fortnox Administration
    Felmeddelanden › Meddelanden › Behörigheter i Fortnox program › Brexit › GDPR › Administration › Tekniskt › Inloggning › Övrigt ›
  • Bankkopplingar
    Kom igång › Generellt › Utbetalningar › Kontoavstämning › Inbetalningar › Löneutbetalningar › Autogiro ›
  • Kopplingar och blanketter
    Digitala kopplingar › Manuella kopplingar ›
  • FAQ - Vanligaste frågorna
    Fortnox Bokföring › Fortnox Fakturering › Fortnox Offert & Order › Fortnox Lön › Fortnox Bankkopplingar › Fortnox Faktura- & betaltjänster › Fortnox Digital byrå › Fortnox Klienthanterare › Fortnox Skolstöd › Fortnox Arkivplats › Fortnox Autogiro › Fortnox Anläggningsregister ›
  • Felsökningsguider
    Hjälp till felsökning - Bokföring › Hjälp till felsökning - Lön › Hjälp till felsökning - Fakturering › Hjälp till felsökning - Administration › Hjälp till felsökning - Bank ›
  • Kom igång-guider
    Kom igång Guide - Program › Kom igång Guide - Tjänster › Arbeta effektivare med leverantörsfakturor ›
  • Kontantmetoden i Fortnox
    Kundfakturor › Leverantörsfakturor › Gemensamt ›
  • Nyheter i Fortnox
  • Fortnox Ordlista
    Fakturering › Bokföring › Övrigt ›
  • Fortnox Tips & Trix
    Bokföring › Fakturering › Lön › Övrigt ›
  • Fortnox Resa
  • Webbläsare
  • Byt till Fortnox
    Byt till Fortnox › Hjälp för att ta ut rätt information ›
  • Fortnox Kvitto & Utlägg
  • Fortnox Lagerbolag
  • Fortnox Enskild firma
  • Fortnox Bokslut & Skatt
  • Fortnox Företagsbrevlåda
Fler ›


Här beskriver vi vad du hittar under knappen Support längst upp till höger i programmet, och vilken information och olika funktioner som finns där. Här finns allt du behöver för att hjälpa dig själv med olika funktioner i programmet, och klickar du på knappen Kontakta oss hittar du även våra olika kontaktvägar till supporten .


Allmänna funktioner

Självservice/Kontakta oss/Pågående chatt

Under Självservice finns alla olika vägar för att du ska kunna hitta den information du söker på egen hand, och går du till fliken Kontakta oss så kan du välja mellan de olika kontaktvägarna för att få hjälp av våra supportmedarbetare, skapa ett ärende, starta en chatt eller bli uppringd. 


Här kan du enkelt hoppa fram och tillbaka mellan självservice och en eventuell pågående chatt. 


Minimera/expandera supportfönstret

Genom att klicka på minustecknet längst upp till höger minimerar du supportfönstret. 

Om du har en pågående chatt och vill öppna fönstret igen klickar du på den gröna knappen på högersidan av programmet. Har du ingen pågående chatt finns inte den gröna knappen. 


Du kan även markera och dra i ytterkanten av supportfönstret om du vill göra det större. 


Flytta supportfönstret

För att flytta supportfönstret till motsatt sida av programmet klickar du på symbolen längst ned i fönstret. 


Öppna hjälpartikel i annan flik

Om du är inne på en artikel och vill öppna den i en annan flik, klickar du på symbolen längst upp till höger. 


Då öppnas en ny flik i din webbläsare och du kan se artikeln i lite större format. 


Nå supporten från en hjälpartikel

Har du läst en artikel men inte hittat svaret på din fråga så kan du längst ner i artikeln klicka på knappen Ta kontakt. 

Här kan du välja mellan de olika kontaktvägarna för att få hjälp av våra supportmedarbetare, skapa ett ärende, starta en chatt eller bli uppringd. 

Sök

I sökfältet kan du söka på ord och fraser som beskriver din fråga, för att hitta en hjälpartikel som kan ge dig svar. 


Föreslagna artiklar för aktuell vy

Under Föreslagna artiklar för aktuell vy visar vi förslag på artiklar som kan hjälpa dig med information om just den vy du står i i programmet. 


Andra hjälpmedel

Visa/dölj guider

För många av funktionerna i våra program finns det guider där vi steg till steg går igenom aktuell funktion tillsammans med dig. Har du valt Visa guider här så ser du nere till vänster i programmet denna symbol: 

När du klickar på den så öppnas en ruta där du kan välja vilken guide du vill gå igenom.


Efter det visar vi steg för steg hur du arbetar med din valda funktion. 

 


Läs mer om våra guider: Fortnox Guide - Hjälpguider i programmet‍ 


Chatta med oss

Under våra öppettider, när vi har supportmedarbetare på plats, ser du knappen Chatta med oss här. 

När du öppnar chatten får du först välja om du vill chatta om ditt abonnemang, eller om du har en fråga som gäller något av programmen. Du får efter det ännu ett val för att vi ska veta vad din fråga gäller, och sedan kan du ställa din fråga. Beskriv din fråga så tydligt som möjligt, så blir det lättare för oss att snabbare ge svar på din fråga. 

För att avsluta aktuell chatt klickar du på krysset bredvid Pågående chatt.  


Skapa ärende

När vår support är stängd och det inte finns möjlighet att chatta med oss, kan du istället skapa ett ärende. Då behandlar vi ditt ärende och kontaktar dig när vi är tillbaka. 


Se filmer

Klickar du här kommer du vidare till Vimeo där alla Fortnox filmer finns samlade. 


Gå utbildningar

Klickar du på Gå utbildningar så länkas du till vår utbildningssida på hemsidan. 

Där kan du se alla olika utbildningar vi har att erbjuda, för att hjälpa dig att komma igång och bli så effektiv som möjligt i Fortnox. 


Hitta redovisningsbyrå

Klicka här för att se vilka redovisningsbyråer vi samarbetar med. Vi samarbetar med redovisnings- och revisionsbyråer över hela landet, som är kunniga i Fortnox programsvit och kan skräddarsy ert samarbete efter dina önskemål. 
Läs mer här: Hitta redovisningsbyrå


Nyheter Självservice

Här länkar vi till en sida där vi berättar om de nyheter vi släppt inom självservice.


Programnyheter

Här länkar vi till sidor där vi berättar om de olika nyheter som släpps i Fortnox program. 


Supportinloggning och abonnemangsnummer

Längst ner till höger i supportfönstret hittar du ditt abonnemangsnummer och det är även här du aktiverar supportinloggningen. 
Genom att aktivera den låser du upp ditt program för vår supportavdelning. Det innebär att vi när du behöver hjälp kommer åt ditt program med samma behörigheter som du (eller den användare som har aktiverat supportinloggningen) och ser samma uppgifter som du i programmet. 
I undantagsfall krävs kopiering av företaget för att felsökning ska kunna ske. 

Givetvis öppnar du inte upp ditt program för någon annan än personal på Fortnox när du aktiverar supportinloggningen. För att inaktivera den klickar du på knappen Inaktivera supportinloggningen på samma ställe som du aktiverade den. 

chatt chatta supporten chattsupport chattfunktion kundsupport supporttelefon telefonsupport supportportal chathistorik chatthistorik chat

Fick du den hjälp du sökte?

Ja
Nej
Ge feedback på denna artikel
Fortnox Blogg

I vår blogg ger vi dig nya perspektiv, inspiration, ny kunskap och tips och råd inom digitalisering och företagande.

Fortnox Utbildningar

Här hittar du alla våra utbildningar, som hjälper dig att komma igång och jobba så effektivt som möjligt i Fortnox.

Relaterade artiklar

  • Administrera användare
  • Företagsuppgifter
  • Mitt Fortnox
  • Förändring gällande avsändare för e-postutskick

Definition by Author

0
0
Expand

Integritetsmeddelande Cookiepolicy Integritet och säkerhet Avtal & villkor

2022 Fortnox AB. Alla rättigheter är förbehållna Fortnox AB.