US English (US)
SE Swedish
  • Gå till fortnox.se
Swedish
US English (US)
SE Swedish
  • Hem
  • Fortnox Administration
  • Övrigt
  • Uppgradering till Upsales från Fortnox CRM
Användarstöd

Uppgradering till Upsales från Fortnox CRM

Contact us

If you still have questions or prefer to get help directly from an agent, please submit a request.
We’ll get back to you as soon as possible.

Please fill out the contact form below and we will reply as soon as possible.

  • Fortnox Bokföring
    Bokföring › Bokföring Attest & Läs › Verifikationer › Moms › Kontoplan › Periodisering › SIE-filer › Projekt › Rapporter & behandlingshistorik › Leverantörsfakturor › Dagskassa › Leverantörsregister › Leverantörsfakturaattest › Övrigt › Inställningar › Bokföring från kontoutdrag ›
  • Fortnox Fakturering
    Hantering › Fortnox app › E-faktura › Husarbete › Inbetalning › Register › Import & Export › Utskriftsmallar › Rapporter › Inställningar › Övrigt › Fakturering mini ›
  • Faktura- & betaltjänster
    Sälja fakturor › Fakturaservice › Påminnelseservice › Betalservice › Kontoutdrag › Inställningar ›
  • Fortnox Lön
    Systemdokumentation › Ny i Lön › Arbetsgivarintyg › Lön Personlig › Lön Mini › Lönekörning › Attest › Personal › Semesterhantering › Kalendarium › Inställningar › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Bokföringsunderlag › Import & Export › Lönearter och beräkningar › Fora › Collectum › Korrekt skatteavdrag › Rapporter › Statistikrapportering › Övrigt › Frågor & svar Fortnox Lön › Avtal › Checklistor i Fortnox Lön ›
  • Fortnox Offert & Order
    Offert › Order › Gemensamt › Inställningar ›
  • Fortnox Digital byrå
    Uppdrag och Aktiviteter › Tjänster › Klienter › Inställningar › Meddelande › Bokslut & Skatt › Frågor och Svar Bokslut & Skatt › Privatpersoner - Klienter ›
  • Fortnox Tid
    Inställningar › Kopplingen Tid-Lön › Registrera tid › Fakturera tid › Övrigt › Fortnox App ›
  • Kvitto & Resa
    Kom igång › Inställningar Administratör › Administratör › Anställd › Kvitto & Resa Plus › Felsökning › Systemdokumentation › Övrigt ›
  • Fortnox Lager
    Inställningar & Rapporter › Inköp › Leveranser & inventering › Strukturartiklar › Övrigt ›
  • Fortnox Anläggningsregister
    Tillgångar › Avskrivning › Inställningar › Övrigt ›
  • Fortnox Arkivplats
    Hantering › Filhantering › Inställningar › Övrigt ›
  • Fortnox Autogiro
    Medgivanden › Betalningsuppdrag › Filhantering › Inställningar ›
  • Fortnox Bolagshanterare
  • Fortnox Klienthanterare
    Klienter › Konsulter ›
  • Fortnox Skolstöd
    Hantering › Inloggning ›
  • Mitt abonnemang och avtal
    Administration › Inloggning › FAQ ›
  • Fortnox Administration
    Felmeddelanden › Meddelanden › Behörigheter i Fortnox program › Brexit › GDPR › Administration › Tekniskt › Inloggning › Övrigt ›
  • Bankkopplingar
    Kom igång › Generellt › Utbetalningar › Kontoavstämning › Inbetalningar › Löneutbetalningar › Autogiro ›
  • Kopplingar och blanketter
    Digitala kopplingar › Manuella kopplingar ›
  • FAQ - Vanligaste frågorna
    Fortnox Bokföring › Fortnox Fakturering › Fortnox Offert & Order › Fortnox Lön › Fortnox Bankkopplingar › Fortnox Faktura- & betaltjänster › Fortnox Digital byrå › Fortnox Klienthanterare › Fortnox Skolstöd › Fortnox Arkivplats › Fortnox Autogiro › Fortnox Anläggningsregister ›
  • Felsökningsguider
    Hjälp till felsökning - Bokföring › Hjälp till felsökning - Lön › Hjälp till felsökning - Fakturering › Hjälp till felsökning - Administration › Hjälp till felsökning - Bank ›
  • Kom igång-guider
    Kom igång Guide - Program › Kom igång Guide - Tjänster › Arbeta effektivare med leverantörsfakturor ›
  • Kontantmetoden i Fortnox
    Kundfakturor › Leverantörsfakturor › Gemensamt ›
  • Nyheter i Fortnox
  • Fortnox Ordlista
    Fakturering › Bokföring › Övrigt ›
  • Fortnox Tips & Trix
    Bokföring › Fakturering › Lön › Övrigt ›
  • Fortnox Resa
  • Webbläsare
  • Byt till Fortnox
    Byt till Fortnox › Hjälp för att ta ut rätt information ›
  • Fortnox Kvitto & Utlägg
  • Fortnox Lagerbolag
  • Fortnox Enskild firma
  • Fortnox Bokslut & Skatt
  • Fortnox Företagsbrevlåda
Fler ›

För att kunna erbjuda dig som kund ett komplett säljstödssystem uppgraderar vi nu ditt befintliga Fortnox CRM till Upsales CRM. 

Här beskriver vi hur du genomför uppgraderingen. 

 

1. Påbörja uppgradering

Som systemadministratör/programadministratör‍ går du in i Fortnox CRM via Meny - CRM och klickar på Uppgradera till Upsales idag. Om du inte är systemadministratör så kontaktar du användaren som har den rollen och ber dem utföra detta åt dig eller så kan de tilldela dig systemadministratör-behörigheten så att du kan utföra uppgraderingen.

 

2. Information

Du kommer till en landningssida där vi informerar vad en uppgradering innebär för dig som kund gällande pris och funktioner, det är samma kostnad som tidigare men du får tillgång till fler funktioner. Om du vill uppgradera direkt så klickar du på Uppgradera till Upsales idag.

 

3. Kontrollera mailadresser

Acceptera Upsales användaravtal och kontrollera mailadresser då mailadressen kommer fungera som användarnamn i Upsales.

 

Det finns två syften med detta;
För det första kan det vara så att någon av användarnas email redan används i Upsales och kan då inte användas som inloggningsnamn och för det andra kan det vara så att användarna inte vet vilka mailadresser Fortnox angett när kontot skapades i Fortnox CRM. Här har du då chans att ändra dessa eftersom det kommer bli deras användarnamn i Upsales och dit deras inloggningsuppgifter skickas.

Här kommer du också kunna läsa Upsales användaravtal och kommer behöva bocka i att du accepterar det innan själva uppgraderingen kan påbörjas.

 

4. Kontrollera företagsuppgifterna

Sista steget innan uppgraderingen påbörjas är att du får säkerställa att företagsuppgifterna stämmer för ditt företag, detta för att säkerställa framtida fakturering och distribution av faktura.

 

5. Uppgradering till Upsales

När du väl klickat i att kontot uppgraderas till Upsales kommer inte längre någon användare kunna arbeta i Fortnox CRM. Vad uppgraderingen innebär i praktiken är att din databas måste flyttas från Fortnox CRMs servermiljö till Upsales servermiljö. Tiden det tar att uppgradera kan variera beroende på hur mycket data du har i ditt CRM idag.

Kalenderintegration mot Google Calendar och Exchange kommer inte migreras. Dessa integrationer måste du själv installera igen när uppgraderingen är klar. Det finns två anledningar, dels kan vi inte ta med de credentials du angett då du kopplade till den miljön mot Google och dels så har Upsales släppt nya integrationer som kan vara värt att kolla upp då de fungerar väldigt bra.

 

 

6. Uppgradering utförd

Uppgraderingen är nu klar. Utöver detta kommer alla aktiva användare få ett välkomstmail från Upsales där Upsales informerar om att de måste klicka på länken för att aktivera sitt konto. När användarna klickat på länken kommer de få sätta sitt Upsales-lösen och därifrån kan de börja använda Upsales.

 

 

Licenserna för Fortnox CRM tas nu bort automatiskt och kunden kan inte längre nå Fortnox CRM via sitt Fortnox konto.

 

 

FAQ

Vad behöver jag göra?
Som systemadministratör/programadministratör går du in i Fortnox CRM via Meny - CRM och klicka på Uppgradera till Upsales idag. Om du inte är systemadministratör/programadministratör så kontaktar du användaren som har den rollen och ber dem utföra detta åt dig eller så kan de tilldela dig systemadministratör-behörigheten så att du kan utföra migreringen. Efter att migreringen är gjord behöver du aktivera om Google/Outlook-synk och Bisnode om ni använt detta tidigare.


Kommer jag förlora någon information?
Nej, all information du har i ditt CRM idag kommer att flyttas över till Upsales CRM.
Upsales CRM kommer fortfarande att synkronisera mellan Fortnox offert/order/fakturering
som tidigare.

 

Kommer jag kunna arbeta i programmet som tidigare?
Ja, skillnaden är att du loggar in i CRM via Upsales hemsida istället för Fortnox. Du kommer dessutom få tillgång till fler efterfrågade funktioner som exempelvis email-massutskick och loggning av email via gmail eller Microsoft 365.

 

När behöver jag utföra uppgraderingen?
Senast 2021-03-31.
Om ni inte utfört uppgraderingen själva så görs det automatiskt 2021-04-01.


Varför tar Upsales över CRM-delen?
Vi är småföretagens bästa vän och det ligger i vårt ansvar att erbjuda våra kunder de bästa lösningarna. Upsales är ett företag med stor erfarenhet av CRM och vi tror på att göra det man är bra på och det ligger i vårt ansvar att erbjuda det som vi tror är bäst för våra kunder. Via Fortnox App Market hoppas vi i framtiden kunna erbjuda våra kunderna fler CRM-lösningar som ständigt förbättras och utvecklas efter marknadens behov och trender.

 

Vem kontaktar jag om jag behöver hjälp?
Kontakta Upsales på telefonnummer: 08-505 806 00

Fick du den hjälp du sökte?

Ja
Nej
Ge feedback på denna artikel
Fortnox Blogg

I vår blogg ger vi dig nya perspektiv, inspiration, ny kunskap och tips och råd inom digitalisering och företagande.

Fortnox Utbildningar

Här hittar du alla våra utbildningar, som hjälper dig att komma igång och jobba så effektivt som möjligt i Fortnox.

Relaterade artiklar

  • Inställningar
  • Välkommen till Fortnox!
  • Lobby
  • Register

Definition by Author

0
0
Expand

Integritetsmeddelande Cookiepolicy Integritet och säkerhet Avtal & villkor

2022 Fortnox AB. Alla rättigheter är förbehållna Fortnox AB.