Användarstöd
Rapport-tabeller - Skapa en tabell
- Fortnox Bokföring
- Fortnox Fakturering
- Faktura- & betaltjänster
-
Fortnox Lön
Arbeta ihop med dina anställda › Arbetsgivaravgift och arbetsgivardeklaration › Arbetsgivarintyg › Attest › Avtal › Bokföringsunderlag › Checklistor i Fortnox Lön › Collectum › Fora › Frågor & svar Fortnox Lön › Import & Export › Inställningar › Kalender › Korrekt skatteavdrag › Lönearter och beräkningar › Lönekörning › Enkel Lön › Lön Personlig › Ny i Lön › Personal › Rapporter › Semesterhantering › Statistikrapportering › Systemdokumentation › Allmänt - Fortnox Lön ›
- Fortnox Offert & Order
- Fortnox Digital byrå
- Fortnox Tid
- Kvitto & Resa
- Fortnox Lager
- Fortnox Anläggningsregister
- Fortnox Arkivplats
- Fortnox Autogiro
- Fortnox Bolagshanterare
- Fortnox Skolstöd
- Hantera Fortnox
- Bankkopplingar
- Kopplingar och blanketter
- FAQ - Vanligaste frågorna
- Felsökningsguider
- Kom igång-guider
- Kontantmetoden i Fortnox
- Nyheter i Fortnox
- Fortnox Resa
- Byt till Fortnox
- Fortnox Kvitto & Utlägg
- Fortnox Lagerbolag
- Fortnox Enskild firma
- Fortnox Bokslut & Skatt
- Fortnox Företagsbrevlåda
- Fortnox Företagskort
- Fortnox Koncern
- Fortnox Personalattest
-
Fortnox Rapport & Analys
FAQ - Rapport & Analys › SIE-Filer - Rapport & Analys › Affärsområden - Rapport & Analys › Allmänt om ekonomi - Rapport & Analys › Budget - Rapport & Analys › Formler - Rapport & Analys › Grafer - Rapport & Analys › KPI - Rapport & Analys › Rapporter - Rapport & Analys › Snabbguider - Rapport & Analys › Tabeller - Rapport & Analys ›
I det här exemplet skapar vi en enkel sammanfattning av utfall mot budget. Kolumnerna är först tre för utfallet under perioden (i detta fall senaste månaden), budgeterat för perioden samt differensen (skillnaden mellan utfallet och budgeten), sedan ytterligare tre med motsvarande innehåll men ackumulerat under året istället för senaste månaden.
Skapa ny tabell
Tryck på Ekonomi och Komponenter i vänstermenyn. Klicka på knappen Ny Rapport-tabell.
Klicka på Inställningar och skriv Utfall och budget som namn och rubrik. Klicka på Spara för att fortsätta.
Skapa kolumner
Klicka på Redigera, sedan tryck på knappen Ny kolumn för att skapa kolumner.
Period
Budget
Budget diff. period
Ackumulerat
Budget ackumulerat
Budget diff ackumulerat
Skapa rader
När kolumnerna är skapade, fortsätt att skapa rader genom att klicka på knappen Ny rad.
Skapa intäktsrad
Skapa först en rad med summering av alla intäkter (konto 3000 till 3999) vilket fås av formeln:
- -{3000-3999}
Skapa utgiftsrad
Skapa sedan en summering av alla utgifter på konto 4000 till 8499, med formeln:
- -{4000-8499}
Skapa summering av utfall och budget
Genom att klicka på Ny summering kan vi summera dessa två rader och på så sätt få resultatet EBT på den tredje raden.
Välj rubrik, välj textstil om så önskas och ställ in att summera raderna Intäkter och Utgifter. Fortsätt genom att klicka OK.
Därefter är en tabell med sammanfattning av utfall och budget skapad. Spara tabellen genom att klicka på knappen Spara.
Tabellen återfinns därefter under Ekonomi - Komponenter - Rapport-tabeller.