Fortnox Användarstöd

Felaktig adress vid Fakturaservice

Felaktig postadress

Om du har valt att en faktura ska skickas via post men fel adress står på kundkortet, kommer fakturan att skickas i retur till dig.
Då kan du kreditera fakturan, och skicka krediten via Fakturaservice, med leveranssätt Skicka ej. Därefter uppdaterar du kundkortet med rätt adress, och skapar en ny faktura.

Om du inte gör detta finns fakturan kvar i fakturaserviceflödet, och vi skickar en påminnelse. Om den inte heller går att leverera, går påminnelsen i retur till oss. Du får då en notifiering i systemet om att du måste uppdatera adressen på fakturan.

felaktig-adress.jpg

 

Felaktig e-postadress

Om du har valt att fakturan ska skickas via e-post och det är en ogiltig e-postadress, gör vi ett nytt försök via brev. Observera att Fortnox e-postsystem omöjligt kan känna av om det är rätt mottagaradress som är registrerad på kundkortet. Det systemet känner av är om det är en befintlig e-postadress.
E-post är mer spårbart då vi kan se om e-posten nått kunden.