Fortnox Användarstöd

Aktivera Lön personlig

Lön personlig är en tjänst som gör att de anställda kan registrera sina tider eller frånvaro på webben eller via Fortnox app. För aktuella priser läs mer på vår hemsida.

För att aktivera lön personlig på en anställd så behöver ni ha licenser för det antal användare ni ska lägga till Lön personlig på. Saknar ni licenser kan den som är systemadministratör lägga till licenser under Administrera användare

fo_retagsnamn-administrera-anva_ndare.png

Aktiveringen görs enklast under Register - Personal - Personalinformation genom att klicka på Ja längst ner till höger på Använder Lön personlig.

Klicka även Ja på Använd klarmarkera i kalendariet om du vill att den anställde ska klarmarkera när deras registreringar är klara. Använder ni er av attest i kalendariet så måste dagarna klarmarkeras innan dom kan attesteras.

personalkort-fortnox-lo_n.png

I samband med aktiveringen av Lön personlig via personalregistret så skapas den anställde upp som användare under Administrera användare och det skickas ut inloggningsuppgifter och information via e-post. 

Du kan även lägga till användare manuellt och tilldela behörighet till Lön personlig under Administrera användare.

anva_ndare-under-administrera-anva_ndare.png

va_lkomstmail-lo_n-personlig.png