Fortnox Användarstöd

Kampanjer

I Fortnox CRM är kampanjer ett sätt att samla ihop till exempel företag eller kontakter för att sedan kunna bearbeta dem i grupp. Det kan vara för olika typer av ändamål, det skulle kunna vara en bred marknadsföringskampanj eller en segmentering av företag att kontakta.

Då kan man skapa en kampanj där man exempelvis söker fram och lägger till alla företag i en viss bransch i en viss stad, som inte har tidigare affärsmöjligheter på sig. Denna kampanj skulle sedan kunna lämnas över till en eller flera ansvariga säljare. Här blir det effektivt att planera, genomföra och följa upp en större insats ni gör.

 

Skapa kampanj

Kampanjer i Fortnox CRM skapar du under fliken Kampanjer och klickar på knappen Skapa kampanj. Kampanjer kan även skapas genom att klicka på plustecknet längst ut till vänster och välja att skapa en ny kampanj.


1._Skapa_ny_kampanj.png

När man lägger till en kampanj måste man fylla i nedan information om kampanjen och Spara.



2._Skapa_ny_kampanj.png

 

Koppla kampanjen till CRM-data

När du har skapat din kampanj har du möjligheten att koppla den till aktiviteter, möten, affärsmöjligheter, försäljning, företag och kontaktpersoner. Förutom att samla ihop datan under kampanjen så framgår det då också tydligt på den relaterade datan t.ex. en aktivitet vilka kampanjer den är bidrar till. Kopplar man till exempel försäljning till en kampanj kan man använda försäljningsrapporten grupperat på kampanjer för uppföljning.


3._Skapa_ny_kampanj.png