Nyheter i Digital Byrå 2018

Följ

Augusti 2018

Möjlighet att ändra leveransdatum på redan skapade tjänster som är kopplad till period

Inne på redan skapade tjänster kan man nu ändra leverans datum kopplad till månadsvis, kvartalsvis och årsvis bokföringsperiod som inte har fasta leveransdatum.

När man sparar ändringen på tjänsten är det aktiviteterna framåt i tiden från dagens datum som kommer ändras.

Ska_rmavbild_2018-08-21_kl._10.19.54.png

Om det finns en kommentar på någon framtida aktivitet kommer denna försvinna, status ändras tillbaka till startvärdet och handläggare kommer att ändras så de speglar tjänstens handläggare.

Ska_rmavbild_2018-06-18_kl._11.17.04.png


Möjlighet att kopiera tjänster till företag från fördefinierade mallföretag
Nu finns det mallföretag innehållande de vanligaste tjänsterna att kopiera tjänster ifrån till en eller flera klienter.

Mallföretag att välja mellan är följande:

  • Mallföretag månadsmoms, Aktiebolag
  • Mallföretag kvartalsmoms, Aktiebolag
  • Mallföretag årsmoms, Enskild firma
  • Mallföretag bokslut, Enskild firma
  • Tvingande att välja minst en handläggare i steg två.

Ska_rmavbild_2018-08-21_kl._10.16.01.png




Juni 2018

Aktivera inaktiva klienter i Digital Byrå
Från och med den 1:a september 2018, kommer de klienter som är inaktiva i Fortnox Klienthanterare och Digital byrå successivt att raderas automatiskt.
Inaktiva klienter som ska vara kvar måste aktiveras.
För att göra det enklare för dig att se vilka klienter som är inaktiverade, har dessa flyttats till ett eget filter i listan över klienter.
Ska klienten finnas kvar, måste den som är systemadministratör aktivera den på nytt före den 1:a september 2018. Detta gör du genom att klicka på hänglås ikonen vid aktuell klient i listan.

Ska_rmavbild_2018-06-28_kl._15.12.26__1_.png



Uppdatera aktiviteters status med massbearbetning
Nu möjligt att kunna massbearbeta status på flera aktiviteter. Ej möjligt att markera digitala tjänster.

Ska_rmavbild_2018-06-01_kl._13.59.30__1_.png

Ska_rmavbild_2018-06-01_kl._14.03.24__1_.png


Möjlighet att ändra leveransdatum på redan skapade tjänster utan koppling till period
Inne på tjänsten kan man nu ändra leverans datum för intervallet. Det gäller de tjänster som inte är kopplad till en bokföringsperiod och inte har fasta leveransdatum.
När man spara ändringen på tjänsten är det aktiviteterna framåt i tiden från dagens datum som kommer ändras.
Om det finns en kommentar på någon framtida aktivitet kommer denna försvinna, status ändras tillbaka till startvärdet och handläggare kommer att ändras så de speglar tjänstens handläggare.

EditDeliveryDate2.png

Ska_rmavbild_2018-06-18_kl._11.17.04.png


Ändring i tjänsterna Planering, Kvalitetssäkra inkomstdeklaration, Upprätta bilaga K10 för delägare samt Inkomstdeklaration privatperson under uppdraget Skatt
Nytt val tillagt på tjänsten för att kunna sätta inlämningsdatum baserat på om inkomstdeklarationen och dess bilagor lämnas på papper eller elektronsikt.

Skatteverket har ändrat byråanstånd datumen för 2018 detta påverkar inlämningsdatumet av upprättad inkomstdeklaration. Byrån kan bara ha anstånd med att lämna in inkomstdeklaration för kunder som är fysiska personer/enskilda firmor eller dödsbon, detta är något de söker hos skatteverket. 

Om Byråanstånd:

Lämna in på papper - inlämningsdatum 16 Maj

Lämna in alla bilagor elektroniskt inlämningsdatum 15 Juni

Ska_rmavbild_2018-05-24_kl._13.19.09.png