De fem vanligaste frågorna - Kundtjänst

Följ

Fråga: Var hittar jag min originalfaktura?

Svar: Originalfakturan hittar du under noxfaktura.se. Här anger man OCR och ert postnummer, och har då möjlighet att se status på fakturan och se om det tillkommit någon avgift. 

 

Fråga: Mitt företag har bytt adress, hur och vart ändrar jag den?

Svar: Systemadministratören kan ändra adressuppgifterna inne i Fortnox, man kan även ändra om man önskar fakturan på epost istället för via brev. Detta gör man under företagsuppgifter och fliken faktureringsuppgifter.

 

Fråga: Hur säger jag upp mitt abonnemang?

Svar: Systemadministratören kan göra det under Administrera användare - Säg upp licenser. Här kan man välja om man önskar säga upp enstaka licenser eller hela sitt abonnemang.

 

Fråga: Jag vill nyttja öppet köp, hur gör jag?

Svar: Då mejlar du till kundtjänst och anger vilken licens det gäller samt ditt användarnamn. 

 

Fråga: Hur kopplar jag ihop/kopplar bort en byrå till/från mitt abonnemang?

Svar: För att koppla ihop ert abonnemang med er redovisningsbyrå som också jobbar i Fortnox, fyller ni i en sammankopplingsblankett och skickar in till oss. Blanketter för sammankoppling finner du här.

Vill man avsluta sitt arbete med sin byrå fyller man in en bortkopplingblankett och skickar in till oss. Blanketter för bortkoppling finns du här.  

Alla blanketter skickas till kopplingar@fortnox.se och behandlas inom 2 arbetsdagar.

Obs! Det är viktigt att ni anger alla uppgifter på blanketter för snabbare hantering.

 

Fråga: Vem ska jag kontakta angående min faktura?

Svar: När det gäller faktura frågor ska ni ta kontakt med Nox Finans så hjälper dom er. Vi på Fortnox kan hjälpa till om det blivit fel på fakturan men inte med när det gäller inbetalningar.

Kontaktuppgifter till Nox Finans finner du här.