CRM Säljstöd

Följ

I Fortnox CRM Säljstöd håller du ordning på alla dina kontakter, kunder, prospekts och samarbetspartners.

På ett mycket enkelt sätt kan du skräddarsy CRM Säljstöd för din egen verksamhet, oberoende av i vilken bransch du verkar eller storleken på ditt företag. Det går utmärkt att börja i liten skala med en användare för att sedan komplettera med fler, eller börja med vissa avdelningar i din organisation.

CRM Säljstöd ger dig stora möjligheter att själv påverka vilken information du vill hålla reda på för dina kontakter. Det kan till exempel vara vilken bransch eller vilket distrikt de tillhör, uppgifter om omsättning, antal anställda, kreditvärdighet eller liknande.

I programmets kalender får du en bra överblick över veckans aktiviteter, såväl dina egna om du är ett enmansbolag, som alla dina kollegors om du arbetar i en större organisation. Det inbyggda behörighetssystemet kan du enkelt skräddarsy efter hur din organisation arbetar.

Så här är Fortnox CRM Säljstöd uppbyggt

  • Det finns två register, ett för Företag och ett för Kontakter. Under Företag registrerar du dina kunder och leverantörer m.fl, under Kontakter registrerar du kontaktpersoner.

  • Under Företagstyp och Kontakttyp kan du enkelt kategorisera samtliga företag och kontakter.

  • Ytterligare kategoriseringar och plats för övrig information kan du göra genom att skapa Fria fält.

  • Historik och kommande händelser registrerar du som Aktiviteter på respektive företag/kontakt. Kommande och ej klara passerade aktiviteter visas under fliken Säljstöd idag.

  • Under fliken Affärsmöjligheter kan du få överblick över potentiella affärer.

  • Under fliken Gruppfunktioner hanterar du bland annat utskick (SMS/E-post/Etiketter) samt skapar aktiviteter på flera företag/kontakter samtidigt.