Kom igång med Fortnox Klienthanterare

Följ

Utbildning
Du vet väl att du även kan gå utbildning hos oss på Fortnox för att lära dig nya program eller funktioner? För att läsa mer om utbildning i Fortnox Klienthanterare, klicka här.

 

Fortnox Klienthanterare är till för dig som är Fortnox Byråpartner. Som redovisningskonsult arbetar du med ett stort antal kunder och i din klienthanterare samlar du alla dina kunder och kan enkelt förflytta dig mellan olika företag. För en redovisningsbyrå eller revisor som ska ha tillgång till flera klienters program underlättar Fortnox Klienthanterare avsevärt. 

Fortnox Klienthanterare är personlig. Det innebär att exempelvis olika konsulter på samma redovisningsbyrå kan ha tillgång till samma, delvis samma eller helt olika klienter. Klienthanteraren är helt flexibel i detta avseende. 

Du som Fortnox Byråpartner har tillgång till Fortnox Bokföring, Fortnox Fakturering, Fortnox Order samt Fortnox Anläggningsregister. Vill kunden ha eget inlogg för att själv kunna sköta exempelvis sin fakturering och delar av bokföringen så kan man beställa inlogg till kunden, då är det valfritt om ni som byrå eller kunden själv ska betala för de licenserna.


Lägg till klient
Det du behöver göra för att kunna arbeta med Fortnox Klienthanterare är att lägga till de klienter du ska arbeta med. Klicka här för att läsa om hur du lägger till klienter. 

När du har klienterna i din klientlista klickar du på dem för att logga in och börja arbeta. Givetvis kan ni vara fler än en konsult per klient. Ni kan även ange olika märkningar på de olika företagen för att få en bättre överblick utifrån klientlistan. Du hittar samtliga hjälptexter kring Fortnox Klienthanterare här


Film: Kom igång som Fortnox Byråpartner