Användarstöd och supportinloggning

Följ

Oavsett i vilken vy av programmen du är inne i kommer du alltid ha tillgång till vårt användarstöd som du hittar genom Hjälp längst upp till höger i programmet. Klickar du där får du en lista på de sätt vi kan hjälpa dig med dina frågor.

 

Anva_ndarsto_d_och_inloggning.png



Du ser de instruktionstexter och guider som finns för den aktuella vyn. Du har även en länk till vår Youtubekanal där vi samlar alla instruktionsfilmer. Om du vill skicka ett mejl eller chatta med oss har du även den möjligheten genom användarstödet.  


Ska_rmavbild_2017-10-04_kl._15.15.21.png

 


Supportinloggning
Längst upp i fliken för användarstödet hittar du ditt användar-ID (tidigare kallat databasnummer) och det är även här du aktiverar supportinloggningen. Genom att aktivera den låser du upp ditt program för vår supportavdelning. Det innebär att vi kommer åt ditt program med exakt samma behörigheter som du (eller den användare som har aktiverat supportinloggningen) och ser precis samma uppgifter som du i programmet. När du behöver hjälp kan personal från supporten alltså logga in i ditt program genom supportinloggningen och på så sätt se samma sak som du. I undantagsfall krävs kopiering av företaget för att felsökning ska kunna ske. 

Givetvis öppnar du inte upp ditt program för någon annan än personal på Fortnox när du aktiverar supportinloggningen. För att inaktivera den klickar du på knappen Inaktivera supportinloggningen på samma ställe som du aktiverade den.