Användarstöd och supportinloggning

Oavsett i vilken vy av programmen du är inne i kommer du alltid ha tillgång till vårt användarstöd som du hittar genom Hjälp längst upp till höger i programmet. 

Ska_rmavbild_2019-10-04_kl._08.50.51.png

Här kan du söka efter den hjälp du behöver. På din sökning får du förslag på artiklar som stämmer överens, med det eller de sökord som du anger. Du kan klicka dig in på den artikel som är mest lämplig utifrån det svar du söker, och läsa hjälpen i vår hjälp ruta, medans du är kvar i programmet.
Du har även en länk till vår Youtubekanal där vi samlar alla instruktionsfilmer. Om du efter utförd sökning, inte finner den hjälp du behöver kan du starta en chatt med oss. Efter våra ordinarie öppettider kan du även skapa ett ärende via Hjälp i programmet.

Ska_rmavbild_2019-10-04_kl._08.52.06.png

Supportinloggning
Längst ner till höger i fliken för användarstödet hittar du ditt abonnemangsnummer och det är även här du aktiverar supportinloggningen. Genom att aktivera den låser du upp ditt program för vår supportavdelning. Det innebär att vi kommer åt ditt program med exakt samma behörigheter som du (eller den användare som har aktiverat supportinloggningen) och ser precis samma uppgifter som du i programmet. När du behöver hjälp kan personal från supporten alltså logga in i ditt program genom supportinloggningen och på så sätt se samma sak som du. I undantagsfall krävs kopiering av företaget för att felsökning ska kunna ske. 

Givetvis öppnar du inte upp ditt program för någon annan än personal på Fortnox när du aktiverar supportinloggningen. För att inaktivera den klickar du på knappen Inaktivera supportinloggningen på samma ställe som du aktiverade den.