De fem vanligaste frågorna - Digital Byrå

Följ

Fråga: Behöver man lägga upp klienterna både i klienthanteraren och i Digital byrå?

Svar: Nej, alla klienter som ni hittar i er klienthanterare går automatiskt över till den digitala byrån. Dessa program är sammankopplade. Väljer ni att i den digitala byrån lägga till en ny klient kommer även denna synas i klienthanteraren.

 

Fråga: Vad är skillnaden mellan digitala tjänster och icke-digitala tjänster?

Svar: Använder du dig av de digtitala tjänsterna så är det dessa som orsakar ett "Pling" när något sker inom tjänsten. Ni får alltså en notis när det finns någon ny aktivitet inom tjänsten att hantera. Exempel på digitala tjänster är inkomna dokument, återrapportering av betalningar, och avsändare att hantera.

Om ni istället använder de manuella tjänsterna krävs det att ni själva går in och kollar om det finns något nytt att hantera på klienten. Ni behöver även ändra statusen manuellt från exempelvis "Ej påbörjad" till "Material inkommet".

 

Fråga: Vad är skillnaden mellan slutdatum och leveransdatum?

Svar: Efter tjänstens slutdatum kommer det inte skapas några fler aktiviteter. Leveransdatum är datumet då arbetet som är knutet till en viss aktivitet ska vara slutfört, t.ex. momsen inskickad etc.

 

Fråga: Kan man kopiera inställningar från en annan klient?

Svar: Du kan kopiera inställningar från en annan klient så som kontoplan, automatkonteringar, registreringsmallar med mera. Vill du läsa mer, klicka här.

 

Fråga: Kan man kopiera tjänster och aktiviteter från en annan klient?

Svar: Förutsatt att det är samma bolagsform så kan man kopiera från en klient till en annan.