De fem vanligaste frågorna - CRM Säljstöd

Följ

OBS!

Från och med den 31 december 2018 kommer ditt nuvarande CRM Säljstöd att upphöra och inte längre vara tillgängligt i Fortnox.

I samarbete med Upsales erbjuder vi istället Fortnox CRM - en toppmodern, framtidssäker lösning som ger dig ett mer komplett säljstöd än ditt nuvarande CRM.

 

Fråga: Varför ser jag inga företag, medans min kollega gör det?

Svar: Detta beror med största sannolikhet att du har behörighetsnivå tre, justerar du behörighetsnivån till ett eller två kommer du att få tillgång till företagen.

 

Fråga: Varför kommer inte företagstyp med när jag importerar företag?

Svar: När man genomför en import och där man vill koppla företagstyp till sina företag måste man först lägga upp företagstyperna, varje företagstyp är kopplat mot en kod, det är denna kod du måste ange i filen för att det ska bli rätt vid importen.

 

Fråga: Jag vill skapa ett nytt fält på företagskortet, hur gör jag?

Svar: För att skapa ett nytt fält klickar du på inställningar->företag->företagskortsutseende

 

Fråga: Efter en import fick jag dubbla företag, varför?

Svar: Förmodligen bockade du inte i rutan för att uppdatera redan existerade företag när du genomförde importen.

 

Fråga: Varför kan jag inte skicka sms till Kunderna?

Svar: Sms kan man endast skicka till kontakter, ligger dina kunder endast under fliken företag går det alltså inte skicka sms till dem.