De fem vanligaste frågorna - E-faktura

Följ

Fråga: Varför låser sig fältet för org.nr samt GLN?
Svar: När det finns en aktiv e-fakturakoppling så ska man inte kunna ändra detta.


Fråga: Jag har skickat e-faktura till kund men den kommer fram som utskriftstjänst?
Svar: Kund har ej besvarat inbjudningsmejlet som krävs, för att Crediflow ska få med nödvändig information. 


Fråga: Uppgifterna i EDI-katalogen stämmer inte alltid med de uppgifter jag fått från mottagaren?
Svar: Kontakta supporten som i sin tur kontaktar vår leverantör så korrigeras uppgifterna på den aktuella relationen.


Fråga: Jag har fått ett kopplingsdokument från mottagaren som jag inte vet hur jag ska fylla i?
Svar: Kontakta supporten så hjälper vi till med att fylla i dokumentet.


Fråga: Mottagare får ej exempelvis referensnummer på rätt ställe i sitt system?
Svar: Det finns ingen nationell standard för hur uppgifter ska tolkas i de olika affärssystemen när en fakturafil kommer in. Kund måste då prova att fylla i ett annat fält och skicka om fakturan.