Påminnelseservice via Nox Finans

Följ

Har dina fakturor förfallit och din kund inte betalt kan Nox Finans hjälpa dig med att driva in er skuld helt kostnadsfritt. När dina kunder betalat bokförs inbetalningarna med automatik.
Hur påminnelseprocessen ser ut kan du se här.

För att skicka påminnelser via Nox Finans går du till Kundfakturor i huvudmenyn och klickar sedan på verktyget "Skicka till Nox Finans".

Ska_rmavbild_2016-09-20_kl._10.13.25.png

Du kommer då till följande vy där du markerar de påminnelser som du vill skicka via Nox Finans. Ni kan inte välja leveranssätt då påminnelser och inkassokrav går ut både via brev och e-post.

Ska_rmklipp4.PNG

När du skickar påminnelser till Nox Finans kan du få varningsmeddelanden, de syns när du för muspekaren över varningstriangeln ute till höger på de olika fakturaraderna. De fakturor som är gula är godkända men har en varning, t.ex. att det saknas telefonnummer på kunden. De fakturor som är gröna och gula kan du skicka via Nox Finans. Har du däremot någon faktura som blivit röd, alltså ej godkänd, måste du komplettera uppgifterna på fakturan innan du kan skicka den. Håll markören över varningstriangeln så ser du vilken uppgift du måste komplettera. Observera att det inte går att ändra i en faktura som är bokförd.

varning.png

När påminnelserna skickats via Nox Finans kommer de att få en ikon, i form av en klubba, både inne på fakturan och ute i fakturalistan.
Klickar du på klubban kommer du att få upp rutan för “Hantera faktura hos Nox Finans” som visar status på fakturan. Härifrån kan du pausa eller återkalla fakturan från Nox Finans. Betalat din kund direkt till dig kan du även rapportera inbetalningen här.

Skapad_faktura_NF.PNG