Kund har betalat till er men angivit fel referens

Om din kund har betalat till Fortnox för en faktura skickad med någon av våra fakturatjänster, men angivit en felaktig referens så kommer betalningen inte automatiskt att kunna matchas mot rätt faktura.
På vår hemsida för fakturamottagare kan din kund logga in med fakturans OCR-nummer och sitt postnummer, och lämna uppgifter om betalningen. Klicka på knappen Jag behöver hjälp.

image3.png

I nästa steg väljer kunden knappen Redan betalt fakturan.

image1.png

I nästa steg ska formuläret fyllas i och skickas in:

image2.png

När detta är gjort, kan vi leta upp betalningen och se till att den hamnar rätt.

Om du har skickat fakturan på egen hand, men betalningen ändå gått till Fortnox, är det lättast löst genom att du skickar fakturan med fakturatjänster och kontaktar oss. Då kan vi matcha betalningen mot fakturan direkt, och du får pengarna som en utbetalning från klientmedelskontot.